روش توبه کردن

یا فاطمه الزهرا(سلام الله علیه*)

روش توبه کردن

۵۳ بازديد
اول از همه یک غسل جنابت بگیرید تا پاک بشید(غسل جنابت هم که آسونه آموزشش هم توی گوگل بنویسی پیدا میشه) بعد یک نماز توبه هم بخوانید بسیار عالیست (اجباری نیستا ولی عالیه): روایت داریم از پیامبر که :
 
 
 
« هیچ بنده‌‌خدایی از امت من نیست که این نماز را بخواند مگر این‌که از آسمان ندا داده شود که : ای بنده‌ی ایزد ! کردارت را از نو آغاز کن که توبه‌ات پذیرفته شد و گناه‌ات آمرزیده شد . و فرشته‌ای از زیر عرش ندا می‌کند : ای بنده‌ی ایزد ! به تو وخاندان و نسل‌ات ، برکت داده شد . و فرشته‌ی دیگری ندا می‌دهد : ای بنده‌ی ایزد ! دادخواهان از تو ، در روز قیامت ، از تو راضی خواهند شد . و فرشته‌ی دیگری ندا می‌دهد : ای بنده‌ی ایزد ! با ایمان می‌میری و دین اسلام از تو جدا نخواهد شد وبه قبرت وسعت داده می‌شود (‌ و در فشار نیستی ) و در آن نور پاشیده می‌شود . و فرشته‌ای دیگر ندا می‌دهد : ای بنده‌ی ایزد ! پدر و مادرت از تو راضی می‌شوند ، هر چند پیش از این بر تو خشم‌گین بودند . توبه‌ی تو با این نماز ، سبب آمرزیدن پدر و مادر و نسل‌ات می‌شود . در دنیا و آخرت ، وسعت رزق خواهی داشت . و جبراییل ، علیه السلام ، ندا می‌دهد : من همان‌ام که به همراه فرشته‌ی مرگ خواهم آمد تا بر تو مدارا کند و میراندن ، آسیبی به تو نرساند . همانا ، روح از بدن تو به آرامی خارج خواهد شد . . » .
 
حالا اگر دلت خواست قبل ازترک کردن خودارضایی ،نماز توبه بخونی به صورت زیر هست  :
 
2 تا نماز دو رکعتی بخوانید (مانند نماز صبح ) با این تفاوت که در هر رکعت بعد از اینکه حمد رو خوندید:
سه مرتبه سوره ی توحید(قل هوالله احد....)
 
یک مرتبه سوره ی فلق و یک مرتبه سوره ی ناس بخواند.
 
بعد از تمام شدنِ نماز، هفتاد بار استغفار کرده یعنی میگید : استغفرالله ربی و اتوب الیه (وقتی هردو نماز را به پایان رساندید اینو70 بار بگید )و بعد یک بار بگویید: «لا حَولَ وَ لا قُوَّهَ إلّا بِالله العَلِیِّ العَظیمِ» سپس یک بار هم بگویید:
 
«یا عَزیزُ یا غَفّارُ إغفِر لِی ذُنُوبِی وَ ذُنُـوبَ جَمیعِ المؤمِنینَ وَ المُؤمِناتِ فَإنَّهُ لا یَغفِرُ الذُّنوبَ إلّا أنتَ»
 
ای خدای عزیز و ای خدایی که بسیار آمرزنده هستی! گناهان من و گناهان همه ی مردان و زنان مؤمن را بیامرز، چرا که کسی جز تو آمرزنده ی گناهان نیست»

(برگرفته شده از سایت توبه۹۴)
 
 
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.